Sunday, March 24, 2013

Referenciacsoport - poker

Személy szerint akarattal vagy akaratlanul én is rengeteg referenciacsoportnak vagyok a tagja. Elég belegondolni dolgozok, fősulizok , van családom, barátnőm, barátaim, hobbijaim ezek mind-mind befolyásolják a magatartásom attítűdöm, noha elég határozott és makacs embernek tartom magam. Ezek közül talán a legérdekesebb az utóbbi, azon belül is a poker.
Bizonyára tudjátok tv-ből,haveri társaságból rengetegen rabjai manapság ennek a szerencsejátéknak. Jómagam nagyjából 7 éve kezdtem el aktívan játszogatni, 1-2 haver bátorítására, "jóleszazneked" alapon. Itt zárójelben megjegyzendő, hogy milyen átfedés is van a referenciacsoportok közt: egy másik hatására kerültem bele a "pokertársadalomba".

Így kerültem át az aspirációs csoportból egy pozitív taggá és lettem részese a dolgoknak. Engem is meggyőztek a csilli-villi reklámok, annak az ereje, hogy rengeteg kis hozzám hasonló lúzer senkiből lett dollármilliomos pár nap alatt, akik önfeledten szórakoznak egy asztalnál, miközben többet keresnek, mint a Mo-i legnagyobb cégek tulajai.

Eleinte ingyenes versenyeken játszogattam, annyira nem szörnyű eredményekkel majd úgy gondoltam kipróbálom a pénzes asztalokat is -én naívan. Jó pár tízezer forintom bánta, kezdtem látni, hogy ez közel sem olyan  egyszerű, mint ahogyan a tv-ben mutatják.



Viszont nem adtam fel. Igen páran mondták, hogy ez függőség, mert elég sokat minuszoltam az elején és nem mondtam le mégsem a dolgokról. Viszont ez a minuszolás időről-időre csökkent, olvasgattam szisztémákról, statisztikákról, játékstílusokról. Mindig is úgy tekintettem a dolgokra, mint egy időtöltésre, ami később meg is térülhet és sajnos mindennek ára van. Persze itt is időbe telt, még böngésztem és megtaláltam a számomra szimpatikus taktikákat illetve profikat, akik tényleg hasznos tanácsokkal látnak el és nem csak a szádba erőltetik drágábbnál-drágább könyveiket, video anyagukat.

Szintén érdekes, hogy az évek alatt jópárszor elkapott a hév, hogy veszek zsetonkészletet meg kártyát - nem is akármilyet speckót, sőt még spéci asztalon is gondolkoztam - amikor rádöbbentem, hogy "hé te neten pokerezel nincs szükséged ilyenekre". Ebbe a csapdába nem 1 ismerősöm  beleesett... Böngészett swarowski kártyatartók közt vagy pokerstaros táskaakasztó közt.



A másik, hogy rengetegen fel is áldoznak ezért sok mindent: legyen az barátnő, munka, barátok. Én azért soha nem voltam ennyire megszállott, csak a szabidőmet vertem el erre és verem el a mai napig. Mostmár mondhatom azt, hogy sikeresen és pozitív mérleggel.
Rossz hozadéka ennek, hogy idővel miután tudod mennyi energiád és időd van benne, lenéző leszel kicsit az újakkal szemben, valahogy ösztönösen. Azt veszed észre, hogy nem elég, hogy elnyered szegény nyomorult pénzét, de még hozzáfűzöl 1-2 savazó beszólást is, amit anno te x évvel ezelőtt ugyanúgy megkaptál.

Máté

1 comment: