Sunday, March 24, 2013

Nincs az az Isten, hogy ezt megvegyük!!!


Ahhoz, hogy a család, háztartás témáról írni tudjak a fogyasztói magatartás kapcsán először is határozzuk meg a család fogalmán. Véleményem szerint kétféle család létezik. Az első amiben felnősz, a második amit megteremtesz.  De vajon melyik befolyásol jobban az első vagy a második?

Amíg Pestre nem kerültem és nem önállósodtam, úgy érzem anyám vásárlási szokásai nagymértékben hatással voltak a fogyasztói magatartásom kialakulásában.  Nézzük csak az élelmiszervásárlást.  Mi sokat jártunk piacra ahol mindent különböző helyen vettünk meg. Zöldséget a zöldségesnél, húst a hentesnél, kenyeret a kenyeresnél. Ennek következtében kialakult bennem egy kép, hogy nem mindent egy helyen kell megvenni, mert lehet máshol jobb vagy olcsóbb. Ezen felül bizonyos élelmiszerek megkóstolása után rájöttem, hogy ilyet soha az életben nem eszek/veszek többet, mert nem kompatibilis az íze az én elvárásaimmal.

Utána felkerültem Pestre, négy évig voltam kollégista, ami abban mutatkozott meg a vásárlási szokásaimat nézve, hogy három sráccal is egy „háztartásban” éltem és akaratlanul is befolyásoltuk egymást abban, hogy ki mit vesz. Vegyünk csak egy meleg nyári napot, amikor egyik lakótársam felhívott telefonon, hogy Woooow akciós a fordított ABC-ben (csak hogy ne reklámozzak) a jégrém, hát egyből négyet kellett hoznia. Vagy amikor egyikünk például csirke nuggetset csinált akkor mindenki „ráninjázott” és secperc alatt elfogyott az egész és következő nap másikunk vett ugyanolyan nuggetset mert rájöttünk, hogy az finom.


Jelenleg albérletben élek barátnőmmel, de minden bizonnyal ő gyakorolja rám az eddigi legkomolyabb hatást eddigi életem során. Szeretem, imádom, de ezt elolvasod besz.rsz.  Barátnőmről tudni kell hogy szója érzékeny többek között, szóval az hogy akármilyen hambi húst vegyek kilőve mert szegény úgy néz ki utána mint aki belehempergett a csalánba (múltkor tapasztaltam nem vicces). Ennek következtében csak minőségi mirelithúst vásárolunk, mert abba nincs szója, de (szerintem) emiatt ő rászokott arra, hogy minden élelmiszerből magasabb kategóriásat vesz.

Néha én járok boltba néha ő, de mivel mások a megszokásaink, ezért amikor fordított ABC-s tejfölt veszek azt éppen, hogy megeszi de amikor bocimintás tejfölt (mert tudom, hogy az szereti) akkor az egy nap alatt elfogy aminek én örülök mert tudom hogy kedveskedtem neki.

Viszont amikor a legutóbb a jól bevált merkúr olaj helyett a 100-150Ft-tal drágább (és ezt most leírom) FLORIOL olajat akarta megvenni, akkor kiborult a bili és azt mondtam hogy Béjbike, nincs az az Isten, hogy azt betedd ebbe a kosárba.

Hát de nem?? :D

1 comment:

  1. Én amióta felköltöztem Pestre mindig úgy vásárolok, hogy megnézem éppen mi az akciós, és azt veszem. Na jó, azért nem mindig, csak az esetek nagy részében :P

    ReplyDelete