A címben elhangzott kérdést tettem fel kedves bloggertársaimnak, a tőlem megszokott cizelláltsággal és eleganciával.
Nem igazán volt fogalmam először magáról a szóról sem, (én legalább bevallom) úgyhogy végigolvastam háromszor Évi - lentebb közölt - cikkét. Továbbá a többi ügyes,szorgos csoporttárs blogját is muszáj voltam végigböngészni, hogy legalább az a bizonyos keret meglegyen.
Az egyszerűbb érthetőség miatt engedjétek meg, hogy bemásoljak egy részletet egy cikkből, amit az előbb olvastam:
Hoppá ez nem az lesz, rossz gomb... Vagy mégsem?
A megtévesztő, a témába egyáltalán nem hágó...vágó, képre gondolom sokan felfigyeltetek, akár csak egy jól megszerkesztett TV reklámra vagy óriásplakátra. Nagyon egyszerű párhuzamot vonni a kettő közt: Mindkettő valami olyannal próbálja felhívni magára a figyelmet, ami igazából nem is kapcsolódik magához a termékhez, hamis gondolatokat ültet az elménkben ez alapján megjegyzi, elraktározza az ember azt.
A legnagyobb megvezetők, kamugyárak egy rövidebb listája itt: >>>KATT<<<
Na ez az eredménye a percepciónak. Ez az a része a marketingnek, ami számomra az egyik legérdekesebb (nem nyal-nyal, tényleg): hogyan hassunk az emberekre, hogyan manipuláljuk őket.
Viszont percepcióval nem csak a marketingben találkozhatunk, ugyanúgy része a magánéletünknek is. Legyen szó például egy dögös csaj, vagy egy jóképű pasi meghódításáról. Ugyanúgy sokan éltek, élünk hatásvadász dolgokkal: smink, zokni a melltartóban vagy boxerben, drága cuccok.
Ugyanígy működik a dolog, ha egy ember betéved egy állásinterjúra: szépen kinyalod magad, nyilván bármit mondanak az érdekelni fog, annak is örülsz ha a fele fizetést kínálják, amit te előre elterveztél. Ennek ellenére próbálod eladni magad, ugyanolyan formában mint, ahogy a zsíros kinder tejszeletet rád tukmálja az-az idióta begombázott pingvin.
No comments:
Post a Comment