Wednesday, May 8, 2013

Reklám, értékersítésösztönzés és PR a weben


Reklám nem személyes kommunikációs tevékenység, amelynek célja a kiválasztott célcsoport befolyásolása, attitűdjeik megváltoztatása.

„A webes reklám esetén a figyelemfelkeltő hatás, a képi elemek és az animáció kerülnek előtérbe, többnyire kevés szöveggel. A reklám kevés információt hordoz a termékről, a megjelenítés és a forma viszont nagy hatással van a sikerre.

A reklámot célszerű népszerű weboldalra elhelyezni. Ilyenek például az ún. portálok. A portál olyan naponta, vagy ennél is gyakrabban frissülő weboldal, amely információt (híreket), szolgáltatást (pl. friss valutaárfolyamok, moziműsor, vonatmenetrend, ingyenes e-mail, ingyenes webes tárhely), szórakozást (pl. játék), közösségépítő közeget (pl. tanácsadó és vitafórumokat) és hasznos linkeket (hivatkozás más weboldalra) tartalmaz egy helyen.

Vannak tematikus portálok is, melyek kizárólag pl. autószereléssel, vallással vagy szoftverrel foglalkoznak. A portálokat általában sokan látogatják, mert az olvasó naponta új információt találhat rajtuk az őt érdeklő témáról, vagy ha egyszerűen csak unatkozik, eltöltheti az idejét olvasgatással.

Magyarországon egyedül a fő- és rovatnyitó-oldalakra érdemes reklámot tenni, mert a többinek nem elég magas a látogatottsága. Ezek az újságok címlapjához hasonlók. Néhány képet és a fontosabb cikkek elejét találhatjuk meg rajtuk, továbbá linkeket a webhely mélyebb oldalaira. Általában hosszabbak, mint egy újságcímlap, de ez a görgetési lehetőség miatt nem okoz gondot.”[1]


A reklámok fajtái és jellegzetességei:

Hirdetés: termékről, szolgáltatásról, vállalatról, eszmékről szóló személytelen, megfizetett üzenet, amely általában tömegkommunikációs eszközökön jut el a célcsoportig.

Eladásösztönzés: minden olyan forgalomnövelést célzó módszer és eszköz, amely vagy a fogyasztókat veszi rá több és/vagy gyakoribb termékvásárlásra, vagy a kereskedőket ösztönzi eladási erőfeszítéseik fokozására.

Direktmarketing: interaktív kommunikációs és eladási technika, amely adatbázison alapul, s mérhető reakciót és/vagy üzenetközlést eredményez a vállalat számára.

On-line marketing: elektronikus levelezés: a direkt e-mail reklámüzenet küldése olyan felhasználók részére, akik előzőleg beleegyeztek hirdetési célú üzenetek fogadására.
o  A webfelületeken történő reklámozás klasszikus formája a banner.

Public relations (PR): azon programok választéka, amelyeket azért alakítottak ki, hogy támogassák vagy védelmezzék a megbízó, egy termék vagy egy eszme imázsát.

Személyes eladás: amikor az eladó egy termék eladás érdekében személyesen informálja és győzi meg a fogyasztót.

No comments:

Post a Comment