Reklám nem személyes
kommunikációs tevékenység, amelynek célja a kiválasztott célcsoport
befolyásolása, attitűdjeik megváltoztatása.
„A webes reklám esetén a
figyelemfelkeltő hatás, a képi elemek és az animáció kerülnek előtérbe,
többnyire kevés szöveggel. A reklám kevés információt hordoz a termékről, a
megjelenítés és a forma viszont nagy hatással van a sikerre.
A
reklámot célszerű népszerű weboldalra elhelyezni. Ilyenek például az ún.
portálok. A portál olyan naponta, vagy ennél is gyakrabban frissülő weboldal,
amely információt (híreket), szolgáltatást (pl. friss valutaárfolyamok,
moziműsor, vonatmenetrend, ingyenes e-mail, ingyenes webes tárhely),
szórakozást (pl. játék), közösségépítő közeget (pl. tanácsadó és vitafórumokat)
és hasznos linkeket (hivatkozás más weboldalra) tartalmaz egy helyen.
Vannak
tematikus portálok is, melyek kizárólag pl. autószereléssel, vallással vagy
szoftverrel foglalkoznak. A portálokat általában sokan látogatják, mert az
olvasó naponta új információt találhat rajtuk az őt érdeklő témáról, vagy ha
egyszerűen csak unatkozik, eltöltheti az idejét olvasgatással.
Magyarországon
egyedül a fő- és rovatnyitó-oldalakra érdemes reklámot tenni, mert a többinek
nem elég magas a látogatottsága. Ezek az újságok címlapjához hasonlók. Néhány
képet és a fontosabb cikkek elejét találhatjuk meg rajtuk, továbbá linkeket a
webhely mélyebb oldalaira. Általában hosszabbak, mint egy újságcímlap, de ez a
görgetési lehetőség miatt nem okoz gondot.”[1]
A reklámok fajtái és
jellegzetességei:
Hirdetés: termékről, szolgáltatásról, vállalatról,
eszmékről szóló személytelen, megfizetett üzenet, amely általában
tömegkommunikációs eszközökön jut el a célcsoportig.
Eladásösztönzés: minden olyan forgalomnövelést célzó
módszer és eszköz, amely vagy a fogyasztókat veszi rá több és/vagy gyakoribb
termékvásárlásra, vagy a kereskedőket ösztönzi eladási erőfeszítéseik
fokozására.
Direktmarketing: interaktív kommunikációs és eladási technika,
amely adatbázison alapul, s mérhető reakciót és/vagy üzenetközlést eredményez a
vállalat számára.
On-line marketing: elektronikus levelezés: a direkt e-mail
reklámüzenet küldése olyan felhasználók részére, akik előzőleg beleegyeztek
hirdetési célú üzenetek fogadására.
o A webfelületeken történő reklámozás klasszikus
formája a banner.
Public relations (PR): azon programok választéka, amelyeket azért
alakítottak ki, hogy támogassák vagy védelmezzék a megbízó, egy termék vagy egy
eszme imázsát.
Személyes eladás: amikor az eladó egy termék eladás
érdekében személyesen informálja és győzi meg a fogyasztót.
No comments:
Post a Comment