Thursday, June 13, 2013

Online reklám a facebookon, a like-ok es megosztások értéke





Az interneten eltöltött véges időből a látogatók egyre nagyobb hányada „lóg” a Facebookon, így elkerülhetetlenné vált az azon való reklámtevékenységek beindítása is. Ez persze nem csak azt jelenti, hogy megjelentetek egy jól megszerkesztett, figyelemfelkeltő és fizetett hirdetést a Hírfolyamban. Ennél többre van szükség! A közösségi oldalon való aktív részvétel mára már a marketing alapvető része, így a napi post-ok, megosztások, nyereményjátékok, illetve esemény meghívások mind-mind szerves részei (lehetnek) a sikernek.

De mit is jelent egy like-olás? Önmagában csupán azt, hogy például XY egyik ismerőse megosztott egy posztot az én oldalamról, ami tetszett, így más is like-olta az oldalt. Az emberek többsége a bal klikk után annyiban is hagyja a „közösséget”, csupán egy egyszeri statisztikában jelenik meg részvétele. Ezért az, hogyha elértünk egy bizonyos like számot, még egyáltalán nem tekinthető sikernek! Az a siker, ha minél több ember kommentel egy-egy posztra, hiszen a valódi részvétel nem a like gomb egyszeri benyomása, hanem a tartalomra való aktív, gyakori reagálás.
Kíváncsiak voltunk, hogy vajon ismerőseink hogyan vélekednek erről a témáról, így az ő körükben végeztünk egy kisebb felmérést, internetes kérdőív formájában. A válaszadók átlag életkora 26 év, a nő-férfi arány: 46-54 %.

Az alábbi eredmények születtek:
A grafikonon jól látható, hogy a megkérdezettek 90%-a használja naponta több alkalommal is a facebookot, ami a kutatásunk szempontjából igen kedvező, hiszen így érdemleges információval tudtak szolgálni számunkra.

A válaszadók megoszló véleménnyel vannak a facebook-on megjelenő reklámokról, ugyanis 34%-uk hasznosnak tartja őket, és néha rá is kattint, míg 30%-uk idegesítőnek találja őket, és jobban élveznék az oldalt nélkülük.
Kíváncsiak voltunk arra is, hogy a véleményük szerint melyik a hasznosabb, melyikkel érhetőbb el nagyobb siker marketing szempontból: like, megosztás, komment, vagy éppen ezek kombinációja? Az eredmény: 38%-uk szerint a like + megosztás, 32%-uk szerint csak a megosztás, 22%-uk szerint pedig mind a három együtt. Ezek szerint a többség is úgy véli, hogy magának a like gombnak nincs nagy hordereje. Ez megnyilvánul abban is, hogy a válaszadók 84%-a csak azt like-olja, amit tényleg fontosnak tart! Így érthető az az eredmény is, miszerint 66%-a a megkérdezetteknek idegesítőnek tartja, amikor tele van a facebook fal a különböző like-olós és megosztós nyereményjátékokkal. Igaz akadnak azért olyanok is, akik kifejezetten szeretnek az ilyenekben részt venni, és jó ötletnek tartják.
Összefoglalásképpen pedig arra kerestük a választ, hogy mennyire fontos és hasznos egy vállalat számára, ha aktív facebook-on, és több mint 50%-uk szerint ez mára már elengedhetetlen, viszont 32 %-uk szerint a túl sok post-olással épp az ellenkezőjét válthatják ki az emberekből. Vannak, akik úgy gondolják, hogy nem feltétlenül szükséges a közösségi oldalon való aktív jelenlét, elég egy jó honlap is.

Nektek mi a véleményetek erről?












No comments:

Post a Comment